måndag 8 augusti 2016




Nedan utställning på Kyrkhults hembygdsmuseum sommar 1886 till minne av min salig Mor som dog i hemsk cancer på Karlskrona lasarett ett år tidigare. Det var via henne och mormor jag ärvde min konstnärlighet och min poetiska ådra. Hennes sista ord till mej var "Bara bygg modeller!" och det har jag gjort i alla år, Men nu har min hälsa satt stopp, det blir inga fler nybyggen. Händerna är slut.










Utställning på Magarao Centrol School, Magarao, Camsur, Filippinerna. där min fru Belen jobbade som grundskollärare i 25 år

Bagagekontroll på Manila NAIA flygplarts vid hemresan. Jag hade modellerna i handbagaget av försiktighetsskäl, alla vet hur bagaget hanteras på flyget. Själva chefen t.h. blev begeistrad.
Jeepflaket har genom åren varit plats för många utställningar. här Traktordagen Kärrabolslid



Nedan Lastbil 2000 Jönköping nederst Calmar Classic ett bedrövligt ställe Belen blev utslängd ned sitt hantverk ho ville sälja medan en svensk kärring som sålde keramikhus intill fick stå kvar Ett stinkande rasistiskt påhopp.  Aldrig aldrig mera Calmar Clasic!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar